dilluns, 4 de maig del 2009

Els glaçons i la bufanda

Benvolgut alumnat!

Avui a 2n B i 2n C hem començat una nova unitat de la nostra estimada Física que es diu "Calor i temperatura". I a part de fer el full d'objectius, algunes explicacions i algun quadre-resum d'aquests que agraden tant (sobretot a mi), hem fet un petit experiment.

No l'explico per a que els de 2n A, demà el puguin experimentar ells mateixos. Però, tal i com us he dit a classe, estaria bé que em comentéssiu què és el que hem fet, què heu vist i per què ha passat el que ha passat. Era el que us esperàveu? O no?

Espero els vostres comentaris científics i les vostres teories, a veure fins on arribem! Fins demà!

7 comentaris:

  1. Hola!

    Jo crec que el gel de la bufanda no s'ha desfet perque la bufanda ha fet una transferencia de calor al gel, i s'han igualat les temperatures.
    Jo ja pensava que passaria aixó, peró no sabia l'explicació.
    Ha estat interessant.

    Adeu,
    Marina

    ResponElimina
  2. hola,
    el gel que estava dintre de la bufanda crec que no s'ha descongelat perquè no estava exposat a l'aire lliure i suposo que l'aïlla de tota calor

    Daïna

    ResponElimina
  3. Sí, l'he acertada.

    Jo crec que pot ser per:

    Perque al gel de la bufanda es conserva la temperatura, en canvi, al gel del got hi ha una trasferència de calor, el gel ha pujat de temperatura i s'ha fos.

    També crec que no s'ha fos a la bufanda perque hi ha agut una transferència de calor entre cossos freds i al got hi ha agut una transferència entre un cos fred i un calent, llabors s'ha fos.

    Fins aviat! Espero que estigui correcte ;)

    Jordii

    ResponElimina
  4. Hola!!
    Esta moltbé l'experiment!
    Ami m'agradat,
    y com pensava el a) (el de la bufanda) a durat mes.
    Res m'en vaig!
    Verónica Irene

    ResponElimina
  5. Hola! De moment ja he rebut algunes respostes donant algunes teories sobre l'experiment dels 2 glaçons. Deixaré uns dies per a que us ho rumieu una mica més i no publicaré les respostes correctes (que ja n'hi ha alguna) fins la setmana que ve. Fins demà!

    ResponElimina
  6. Hola,

    La bufanda "protegia" el gel i per això es conserva.

    Adeu.

    ResponElimina
  7. Martiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii :D
    Jo i tothom savem el que pasa :$
    sisiisisi :)
    Savem que es fondra avans el que esta a l' aire lliure! Perque? Perque ho dic jo :D
    Hhaha es brooooma (:
    Perque el gel que esta amb la bufanda li d' alguna forma fa que el fred (falta de calor) no s' en vagi! (:





    Un peto Martiii :D
    POSITIU EHHH :P





    CARLAAAAA (:

    ResponElimina