dimarts, 21 d’abril del 2009

Per Sant Jordi, rosa i llibre...de ciència

Hola de nou, alumnat!

Ja sé que no actualitzo gaire sovint, o sigui que intentaré fer-ho amb més freqüència, vistes les queixes d'alguns dels assidus. Bé, si recordeu, fa un mesos, abans de Nadal us vaig recomanar alguns llibres que a mi em semblaven interessants. Ara és Sant Jordi i segur que teniu un/a pare/mare, un/a germà/germana, cosí/cosina, amic/amiga o xicot/xicota a qui li voleu regalar un llibre i no sabeu quin. Doncs bé, em permeto recordar-vos algunes de les propostes i afegir-ne alguna nova. Recordeu que qualsevol llibre que et regalen acostumes a recordar qui i quan te'l va regalar. Aquí van els que conec o he llegit, però n'hi ha molts més...!



1. "Asimov s'explica o 100 preguntes bàsiques sobre ciència" - Isaac Asimov
100 preguntes plantejades per lectors d'una revista científica i que Asimov intenta respondre de manera que s'entengui. Algunes de les preguntes les heu plantejat EXACTAMENT igual a classe. Algunes explicacions són més difícils que d'altres.




2.- "Seres y estrellas" - Jordi Llompart
El presentador del Telenotícies de TV3 durant molts anys, fa una entrevista a 3 científics (un físic, un astrònom i un antropòleg) i parlen de temes con la vida a la Terra, l'ADN, el Big Bang, etc...). Alguns dels textos els hem llegit a classe (recordeu un ocell-femella que li destrossava el niu al seu marit? O unes balenes que tenien una original manera d'aparellar-se per assegurar la reproducció?).





3. "¿Cuánto pesa una nube?" - Iris Hammelmann

¿Què és la barrera del so? ¿Hi ha fruita als sucs de fruites? ¿Per què hi ha països en què es circula per la dreta i altres per l'esquerra? Aquestes i altres preguntes es responen en aquest llibre que no he llegit sinó que només he fullejat i que tinc pendent de comprar.






4. "Una breve historia de casi todo" - Bill Bryson
Un llibre molt llarg i complert que cal llegir a estonetes i que, entre d'altres coses, explica anècdotes de la vida d'alguns científics (Newton, Einstein...), o càlculs molt curiosos (¿quantes llaunes de refresc caldria apilar una sobre l'altra cobrint tota la superfície de la Terra per tenir el número equivalent de molècules que hi ha en 2 grams d'hidrogen?). És una mica complicat en alguns moments, però als que us agradi la ciència li anireu trobant la gràcia.






5. "Cosmos" - Carl Sagan
Aquest segur que els vostres pares el recorden (i si no, els ho pregunteu) de quan el van fer a la tele fa ja uns quants anys. Més que un llibre, són una sèrie de DVDs en els que es parla des de l'evolució i la velocitat de la llum, fins a l'origen de l'univers i els possibles extraterrestres, tot fet amb unes animacions i unes històries molt originals i amenes. A més, tot des d'un punt de vista molt optimista, que és el que de vegades ens fa falta a la ciència.



Bé, hi ha molts més llibres que m'hauria agradat recomanar-vos, però no em vull fer més pesat. Res més, com sempre espero els vostres interessants comentaris. I d'aquí uns dies, més novetats al bloc!



5 comentaris:

  1. Marti! Tens això molt deixat eh!
    Bueno, dimecres ens espera un control dels mes dificils de l'any.. anims per tothom i totdon!



    tània.

    ResponElimina
  2. Bons llibres!

    Aveure si ho miro i em compro algun! que es veuen interessants.

    Isaac Asimov esta molt bé no?

    No m'ho he llegit però m'ho vull comprar.

    Jordi

    ResponElimina
  3. Ah! i espero que hagis tingut un bon Sant Jordi i que t'agin regalar molts llibres. De ciència clar xD



    Jordi

    ResponElimina
  4. A mi també m'interessen molt.
    Espero que l'exàmen no sigui molt difícil.



    CARLOS

    ResponElimina
  5. martí perque enganyar-te mai m'agradad llegir
    i ja hem costa acavarme de llegir el llibre de TCL i espeorq ue el primer llibre que llegeixi per voluntat meva no sigui de ciencia la ciencia no es del meu gust
    petonets miriam:)

    ResponElimina