dijous, 7 de maig del 2009

La pregunta de l'alumne (1)


Com ja us he comentat més d'una vegada, les classes de Ciències de la Naturalesa de 2n d'ESO a l'IES Marta Mata les trobo molt interessants, per què la majoria de vosaltres esteu constantment fent-vos preguntes, algunes de les quals són les que s'han fet (i fins i tot contestat) les ments científicament més avantatjades de cada època.

I, ves per on, que m'he trobat amb una pregunta que m'ha fet un/una de vosaltres i que jo mateix em vaig plantejar quan era estudiant. És d'aquelles preguntes que quan te la plantegen penses: "Clar, no és lògic!!". A veure si entre tots podem treure'n l'entrallat. Qualsevol teoria que proposeu serà benvinguda, si és que està pensada una mica, clar.

Què dieu? Ah, sí! La pregunta! Aquí va: resulta que quan estem a dalt d'una muntanya acostuma a fer fred, fins i tot, a estar nevat i cal anar abrigats. Quan baixem de la muntanya, fa més caloreta i no cal anar tan abrigats. ¿Com és possible que passi això si quan estem a dalt de la muntanya estem més a prop del Sol i, per tant, hauria de fer més calor?

¿Algú s'atreveix a donar una explicació? Vinga, científics!

Per cert, la foto és d'una muntanya que es diu Kilimanjaro i que està a l'Àfrica. Per més informació... busqueu una mica!

10 comentaris:

  1. hola Martí!
    jo me l'he plantejat sempre aquesta pregunta i buscaré informació per saber la resposta però jo suposo, aviso no se si serà cert, que com és un "terreny" més petit perque acaba, normalment, amb una mica de punta y és alta y està aprop de la capa d'ozó, "reboten" menys rajos del sol y si reboten suposo que són amb menys intansitat perque estàn més aprop de la capa d'ozo(no se com explicar-ho per a que s'entengui(es nota?))doncs , si és així , que crec que no és així, per aquesta raó fa més fred

    he escrit bastant eee
    a si que sàpigues que soc la.....
    tatatachantachan...


    laaa
    SARA GARCIA!
    =D

    ADEU!

    ResponElimina
  2. perque mentres puges més a d'alt de la muntanya hi ha menys hoxigen i més hidroge. Mentres més hidrogen hi hagi més fred fa.


    olaa martí! :) aquesta es la resposta que yo crec... xD!

    si esta be un punt positiu ee!! jejeje...


    soc la Sara Rodríguez de la teva classe:)

    ResponElimina
  3. Hola, per que com més adalt puja la pressió i es "comprime" la massa.

    ResponElimina
  4. dons perque cada vagada que pujem mes a dalt
    la temperatura esta mes elevadaa osigui faa mes fred i no te res a veure que hi agi sol perque al estar mes cap a dalt hi ha mes airee
    i normalment cuan neva sempre esta mes gelat el pic de la muntaña que no al base


    aixo es la meva respostaa


    miriiiam

    ResponElimina
  5. hola martii jo crec que es perque esta mes aprop del nucli
    RIDA FADEL 2ºnC

    ResponElimina
  6. marti he posat la contrasenya aquella que et vaix dir de aixo de l'edu e probat a veure se funsionava i si que hem deixa faig el que hem quedava per acabar deeu
    miiriiam

    ResponElimina
  7. hola Martí!
    torno a ser jo
    i tinc una pregunta i negació a la vegada de la resposta del Rida:
    Crec que no té res a veure allò de que esta més o menys aprop del nucli perque el pol nort està al nivell del mar i fa més fred.
    I ara pregunto...:
    -perque fa més fred al pol nort si està al nivell del mar?
    I ara tu cotestaras perque no està al costat del tròpic.
    I ara jo pregunto...:
    -però que és el que te la terra per a que faci que als tropics i a l'ecuador faci calor?
    I ara tu diràs:
    molt bona pregunta però no ho sé
    jajajajaa
    és broma però ja em diràs si ha pensat això
    jajajajaja
    adeu!!
    llarg comentari de....






    LA SARA GARCIA DE 2n C D'ESO!

    :D
    :D
    :D
    :D
    ADEU!

    ResponElimina
  8. Es facil,
    o aixo crec, basicamente, es perque els "rallos" (que no em surt en català "rallos")
    boten a la superficie de la muntanya i van a parar fins a la terra normal (la plana .__.)
    no?
    Nose si esta bé, nose si m'explico bé
    pero sino, ja ho explicare.

    Verónica Irene

    ResponElimina
  9. No esta el meu comentari... TT
    No pasa res, torno a escriure.
    La muntanya al ser un lloc alt, les ones del sol (aclaració: vull dir "rallos" de Sol)
    (no va bé el teclat TT)
    em.. per on anava, a si, els "rajos" "reboten" contra les muntanyes, y es va cap a la superficie plana" (la vall o ben mes dit, la plana .__.)
    Alomillor semblana resposta de primaria (alomillor ho es)
    pero nose perque em sona que es per aixo, també per les raons que han dit adalt(¿?)

    Veronica Irene

    ResponElimina
  10. ola Martí!!
    soc la Sara Rodriguez un altre cop ... xD
    tambe pot ser perque mentres més pujem més ens allunyem del nucli d ela terra i el nucli de la terra es el qué ens dona calor no?

    Martí yo acabu de actualitzar al nostre blog de la classe:) comentam a la meva fotu si us plau :)
    que em fa ilusioo:D

    que yo em paso pel teuu ee!! i contestu el que se! xD! jajaja...


    un petó! :)

    ResponElimina